Narbonne - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van Rob en Margriet - WaarBenJij.nu Narbonne - Reisverslag uit Narbonne, Frankrijk van Rob en Margriet - WaarBenJij.nu

Narbonne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob en Margriet

03 Juli 2007 | Frankrijk, Narbonne

Zaterdag, 30 juni 2007

dag 47

Vandaag varen we onder een warm zonnetje van Carcassonne naar Marseillette. Voor de middagpauze arriveren we al op de plaats van bestemming. We zoeken een lekker koel plekje onder de platanen. Het eerste karwei is de bimini optrekken en verder is het dus uitpuffen geblazen, de plaatselijke bar inspecteren, lezen, sudoku oplossen en meer van dergelijke inspanningen. Weinig te melden dus.

Zondag, 1 juli 2007

dag 48

Zoals gebruikelijk staan we weer om 7 uur naast het bed. Dat wil zeggen Fini eerst, want aan mij moet even worden getrokken. Aan mijn benen wel te verstaan, want ik heb wat meer moeite met eruit te komen. Na de ontbijt-koffie en -thee gaan we meteen naar de rommelmarkt langs de haven. Fini vindt er een hele leuke porselijnen Gilde-clown voor een euro. Verder is er niet veel. Opvallend is het aantal reisstrijkijzers, van het type zoals dat bij ons ook nog in de onopengemaakte doos zit. Na de markt is het tijd voor koffie met wat lekkers. En vooruit met de geit, i.c. De Kobold , gaan we weer op ons dooie akkertje naar de volgende halte.
Het is stevig bewolkt, maar met 27 graden lekker vaarweer. We arriveren omstreeks twee uur in Homps. Een petieterig plaatsje, maar een nette haven. De eerste nacht liggen we ook nog voor niks met stroom en water. Om de hoek is een winkeltje, verderop een supermarkt ( diesel zeer goedkoop), een internetcafé, bar, restaurants en een meer met bewaakt zwemmen. Er is verder niks te zien of te beleven. Typisch Frans dorpje. Wel netjes, je ziet er geen rotzooi op straat. Dat was vroeger nog al eens anders.
We genieten na een stevige wandeling aan boord, onder de bimini, van dikke plakken rauwe Bayonne-ham van het mes met meloen. En dat in de stromende regen bij een temperatuur van 25 graden. De regen voelt aan als een lauwe douche. Achter een uurtje is alles weer voorbij. Maar het klaart niet op. Dat zal morgen wel weer het geval zijn.

Maandag, 2 juli 2007

dag 49

Na wat vers brood te hebben gehaald, vertrekken we langzaam aan richting Pont Canal de Repoudre, oftewel de oudste kanaalbrug in de Midi. Daar maak ik even een serie fotootjes en lunchen we ook lekker, ik met vissoep met rouille en kaas, Fini met een bammetjekaas. Kan ook wel lekker zijn als je niet van vis houdt. Na de lunch weren we af in Ventenac. Hier bezoeken we het wijnmuseum en het château de Ventenac. Daarna is het koffiepauze en de algemene vergadering besluit even een half uurtje door te varen naar Le Somail, bekend van de heenreis. We meren hier af naast het terras van een restaurant en de keuze is dus gauw gemaakt. Hier eten we vanavond. Ik mag genieten van lekkere inktvis en Fini heeft een zalige pizza. Maar het lekkerste komt daarna, een echte, helemaal huisgemaakte iles flottantes compleet uit de gril met gecarameliseerde suiker, te gek van smaak en de avond kan voor Fini niet meer stuk. Na een liter AOC Minervois vindt zij overigens alles leuk. Zonder het Maastrichts volkslied te zingen stappen we vanaf het terras zo op de boot, doen de gordijnen dicht en we zijn lekker snel thuis. Morgen gaan we naar Narbonne.

Dinsdag, 3 juli 2007

dag 50

Met de bus naar Narbonne. Geweldige stad, prachtige gebouwen, mooie pleinen, chique boulevards, gezellige terrasjes. Kortom, Narbonne heeft het. En een Internetcafé, zodat we deze pagina even kunnen bijwerken. Nancy en Erwin alvast vanaf deze mooie plek proficiat en een fijne dag op 07_07_07. En nouw hebbe we honger dus gane me eve lekker lunsje.

• 03 Juli 2007 - 20:24

Psm:

Het schiet wel behoorlijk op hè. Het OLS in Nederweert heeft als motto: "Um neet te misse". Iedereen was er, behalve..... Maastricht.... zij zaten op die zondag in....Stevensweert! Verkeerde tom-tom! Ze hebben uiteindelijk wel Nederweert gevonden, maar eigenlijk voor niets, want komende zaterdag bij de 45 "kavelaars" zit geen.... Maastrichtenaar.... Wat jammer! Hopelijk heb ik geluk en kunnen jullie tegen een grapje! Goede vaart en hou je haaks!

• 07 Juli 2007 - 09:18

Koos Vaes:

beste rob met veel genoegen weer jullie vaartocht meegelezen en beleefd
    mijn complimenten voor de tekst en vooral de foto's, die erg mooi en artistiek zijn, je bent nu op je zuidelijkste punt, denk-ik

hartelijke groeten

koos